YouTube s-a transformat în rețea socială, dar nu pentru toată lumea

de: Alexandru Puiu
14 09. 2016

YouTube a beneficiat de multe actualizări în ultimii ani, dar acest update care apropie serviciul online de o rețea socială, ar putea fi cel mai important.

În urmă cu câteva săptămâni anunțam planurile celor de la Google de a transformat YouTube, într-o oarecare măsură, într-o rețea socială mai apropiată de Facebook sau Twitter. În principiu, noul concept era dedicat în mare parte creatorilor de conținut care vor avea mai multe mijloace prin care să interacționeze cu fanii lor direct pe YouTube, fără să fie nevoiți să sară pe altă platformă online.

Zvonurile se pare că au fost adevărat, iar schimbările au început deja să fie implementate pe canalele de YouTube ale câtorva artiști pe care s-ar putea să-i cunoașteți. Este vorba de John & Hank Green, AsapSCIENCE, The Game Theorists, Karmin, The Key of Awesome, The Kloons, Lilly Singh, Peter Hollens, Rosianna Halse Rojas, Sam Tsui, Threadbanger și VSauce3. Conform comunicatului oficial pe marginea acestui subiect, lista se va îmbogăți într-un ritm destul de accelerat, dar până atunci, puteți intra pe paginile mai sus menționate pentru a vedea despre ce este vorba.

Practic, pe paginile celor care postează conținut pe YouTube, în partea de sus, lângă Home, Videos sau Playlists, veți vedea un buton nou marcat Community. Această nouă secțiune permite YouTube-rilor să interacționeze mult mai facil cu fanii și followerii. Acolo veți găsi mesaje în format text, imagini, clipuri live și nu numai. Ideea este că anunțurile mai puțin importante să nu se mai reflecte într-un scurt clip video, ci să se rezume la un mesaj.

,,Tab-ul complet nou Community pe canalul vostru YouTube vă pune la dispoziție un nou mod, mai simplu, prin care să interacționați cu persoanele care vă vizionează clipurile și prin care să folosiți mai mult decât clipuri video. Acum puteți folosi elemente preucm text, live video, imagini, GIF-uri animate și nu numai, oferindu-vă moduri mai simple și accesibile prin care să treziți interesul fanilor voștri mai des între upload-uri, în timp real.” Cei de la YouTube, prin comunicatul oficial, au sintetizat foarte bine schimbările.